Trends voor 2019 waar je zeker iets mee moet.

#1 Mobile first
De mobiele weergaven van website zijn vanaf 2018 leidend voor het bepalen van je positie in Google. Sterker nog: zonder mobiele/responsieve website ben je vanaf 2018 nauwelijks vindbaar. Tijd om hier iets aan te doen als je website nog niet goed geschikt is voor mobiel. 

#2 Verdubbeling in aantal online video’s
Wist je dat… mensen gemiddeld 36 minuten per dag spenderen aan het kijken van online video’s op hun smartphones en tablets? Op de desktop is dit ongeveer 18,5 minuut. De verwachting is dat het aantal online video’s in 2018 zal verdubbelen.

#3 Schaalbare vectorafbeeldingen
Hoewel een SVG niet nieuw is, kun je verwachten dat dit grafische formaat in 2018 meer bestandsindelingen krijgt, zoals PNG, GIF en JPG. SVG-bestanden bevatten geen pixels en zijn daarom enorm schaalbaar terwijl ze een goede kwaliteit behouden. Hiermee beïnvloeden deze afbeeldingen de paginasnelheid niet. 

#4 UX-design
UX-design krijgt al veel aandacht. Niet zo vreemd, want met UX-design verbeter je de toegankelijkheid en het ‘plezier’ van je websitebezoeker. In 2018 maken nieuwe technologieën een opmars, zoals Augmented Reality en Virtual Reality. Dit neemt ons direct mee naar trend #5.

#5 Augmented Reality en Virtual Reality
Het is een kwestie van tijd voordat we deze ontwikkelingen op diverse social media-kanalen voorbij gaan zien komen. Facebook is op dit moment namelijk al bezig om jou en je vrienden te verbinden via Virtual Reality. Een korte uitleg: 

Augmented Reality (AR) toont de werkelijkheid, maar voegt ook extra voorwerpen toe. Ikea gebruikt dit bijvoorbeeld zodat je kan zien hoe een bank in je eigen woonkamer staat

Bij Virtual Reality (VR) bevind je je in een virtuele omgeving. Door zintuigen te manipuleren lijkt het alsof je in een andere wereld bent, waarin je kunt rondkijken. Hiervoor heb je wel een speciale VR-bril nodig.

#6 Gebruik fellere en opvallende kleuren
In 2019 zal er een verschuiving plaatsvinden van neutrale kleuren, zoals wit, grijs en zwart, naar fellere en opvallende kleuren. Sommige bedrijven – waaronder Spotify (bekijk zeker even www.spotify.com – doen dit al een tijdje. Door heldere kleuren met neutrale achtergronden online door te voeren, kunnen bedrijven hun branding een frisse nieuwe look geven.

#7 De privacywet
25 mei 2018 is de nieuwe privacywetgeving Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) ingegaan. De AVG zorgt onder meer voor:
•    Verstrekking en uitbreiding van privacyrechten
•    Meer verantwoordelijkheden voor organisaties
•    Dezelfde bevoegdheden voor alle Europese privacytoezichthouders, zoals de bevoegdheid om boetes tot 20 miljoen euro op te leggen.

Benieuwd wat de nieuwe privacywetgeving voor jouw organisatie betekent? 

#8 Direct contact met je klant
Het contact met klanten moet sneller en persoonlijker worden. Het meest voorkomende platform hiervoor is WhatsApp. Met 10,9 miljoen gebruikers is dit de populairste app in Nederland. Een logische zet voor bedrijven om WhatsApp als communicatiemiddel in te gaan zetten. Dit kan met diverse tools, zoals Trengo (betaald) of Tawk.to (gratis). 

#9 Boomerang op Instagram
Als je actief bent op Instagram, zijn de termen Boomerang en Stories vast niet nieuw voor je. Met Boomerang kun je korte, doorlopende video’s maken. Bedrijven die bij willen blijven met hun marketing, moeten echt aan de slag gaan met deze tool.

#10 Videomarketing is cruciaal
Mensen zijn het zat om altijd bewerkte foto’s op hun tijdlijn te krijgen van een perfect uitziende man of vrouw met te witte tanden. Ze willen veel liever iets echts zien, bijvoorbeeld in de vorm van een video. Start dus vanaf 2018 met het plaatsen en adverteren van video’s op de diverse social media-kanalen. Het plaatsen van een video is tot twee keer zo effectief bij het stimuleren van de verkoop of het afnemen van een dienst.

#11 Stop met het kopen van volgers (!)
Voor een paar euro kan elke gebruiker van bijvoorbeeld Facebook duizenden volgers hebben. Gekochte volgers hebben zelden interactie of betrokkenheid bij hun berichten. Wil je oprechte interesse in je dienst of product, stop dan met het kopen van volgers en investeer in het maken van interessante en creatieve content. 

Gegevens.

Gorinchemgracht 11
1324VV Almere
KvK: 72492430
BTW: NL233074193B01

Contact.

Jointly Online
Robin Kesting
+316 365 390 78

contact@jointlymedia.nl

© Copyright 2019 Jointly Media | Privacy- en cookiestatement | Algemene voorwaarden

© Copyright 2018 Jointly | Privacy- en cookiestatement | Algemene voorwaarden

Deze website maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren.